X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Wetenschap" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


De effectiviteit van communicatiekanalen: Media Richness Theorie en Social Presence Theorie

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+2
  Goed artikel ( +3 )
  Slecht artikel ( -1 )
RSS van tombee tombee Auteur op infoyo sinds
06 December 2009


Bekijk het profiel van tombee
Datum: 17-08-2010
Auteur: Tombee
Er zijn verschillende theorieŽn die betrekking hebben op de effectiviteit van de verschillende soorten kanalen. Twee theorieŽn die overheersen in de literatuur zijn de zogenaamde ďSocial Presence TheorieĒ (SPT) en de ďMedia Richness TheorieĒ (MRT) (King en Xia, 1997).

Beide theorieŽn zeggen dat de meest geschikte keuze voor een bepaald kanaal afhankelijk is van karakteristieken van het desbetreffende kanaal. Elk kanaal is uniek in de manier waarop het informatie kan overdragen. Zo kan bijvoorbeeld het ene kanaal een kleine groep mensen bereiken en het andere een grote groep mensen tegelijk. De manier van overdragen moet volgens de theorieŽn aansluiten bij het doel van de communicatie. De Social Presence Theorie bekijkt in hoeverre personen die met elkaar communiceren fysiek bij elkaar aanwezig zijn. Hoe dichter mensen bij elkaar zijn, des te meer non-verbale communicatie er kan plaatsvinden. Deze non-verbale communicatie kan eenzelfde verbale boodschap heel anders doen overkomen. De theorie zegt dat elk communicatiedoel in verschillende mate deze sociale aanwezigheid nodig heeft. Zo zal een onderhandeling bijvoorbeeld baat hebben bij een hoge mate van sociale aanwezigheid. De Media Richness Theorie gaat in op de mate waarin een bepaald kanaal in staat is bepaalde informatie over te dragen. De theorie maakt onderscheidt tussen rijke en arme kanalen. Hoe rijker een kanaal, des te meer informatie ermee over gedragen kan worden. Face to face is volgens deze theorie het rijkste kanaal, gevolgd door de telefoon, e-mail, geschreven brieven met adres en geschreven brieven zonder adres. De theorie zegt dat hoe moeilijker het is een oplossing voor een probleem te vinden, des te rijker het kanaal moet zijn om tot een goede oplossing te komen.

Reacties op dit artikel
Albert marinus, 2010-08-18
( 0 )

... hoe rijker het kanaal hoe armer de rivier, http://genastropsychicalst.blogspot.com/ titel 'codeglobal' ...
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl